Studium przypadku Sieć sklepów detalicznych – Hruška

Sieć sklepów detalicznych Hruška spol. s r.o. to największa sieć detaliczna w Czechach z rocznym obrotem 9 miliardów CZK, ponad 640 sklepami, które zaopatruje flota ponad 100 pojazdów.

z 0 pytań
Anuluj filtr

„W przypadku zarządzania większą liczbą pojazdów, ważnym czynnikiem staje się odciążenie dyspozytora, który pod presją czasu, musi podejmować decyzje, ile palet zaplanować, do którego pojazdu aby zrealizować wszystkie dostawy, co wymaga przeanalizowania wielu wariantów, dodania lub przesunięcia zamówień i przewidywania jak wpłynie to na wykorzystanie pozostałych pojazdów. Nie możemy wielokrotnie lądować pojazdów, więc robi to za nas system ”.

Sytuacja przed wdrożeniem:

  • Codzienne dostawy (3 magazyny, 120 pojazdów, 700 sklepów, zróżnicowany asortyment)
  • Trasy planowane przez dyspozytorów transportu
  • Pojazdy i kierowcy podwykonawców

Oczekiwania względem Tasha:

  • Poprawa rentowności –  stosunku kosztów transportu do wartości zamówień
  • Ograniczenie wpływu czynnika ludzkiego w realizacji transportu
  • Zapewnienie wysokiego poziomu obsługi klienta
  • Precyzyjna kalkulacja kosztów na potrzeby fakturowania transportu zewnętrznego

Rozwiązanie:

  • Odtworzenie złożonych modeli wynagrodzeń podwykonawców
  • Uwzględnienie ograniczeń drogowych dla ciężarówek (zakazy wjazdu w centra miast, ograniczenie piętrzenia załadunków, planowanie tras powracających lub nie do magazynu)
  • Kompleksowy plan realizacji dostaw (dostawy, odbiory/zwroty, cross-dock)
  • Pełna kontrola zaplanowania dostaw różnych asortymentów
  • Natychmiastowe raporty i pełna kontrola odchyleń plan vs. realizacja

Wynik:

Oszczędności

MagazynOkresOszczędności %Oszczędności Kč
Magazyn 13 lata3,80 %1 mln.
Magazyn 22,5 roku6 %0,7 mln.
Magazyn 31,5 roku5,2 %
  • Praktycznie zerowe koszty wdrożenia
  • Brak koniecznych zmian w organizacji pracy
  • Przyspieszenie pracy dyspozytorów
  • Wykonalne, precyzyjnie wyznaczone trasy

Klient korzystał z naszych usług

Nasze produkty