Artykuł   16. 6. 2025 Elastyczne planowanie trasy pozwala zaoszczędzić więcej pieniędzy

Programy do planowania tras istnieją już od wielu lat. Mimo to przewoźnicy wciąż napotykają sytuacje, których programy te nie są w stanie rozwiązać. A przecież sytuacje te są dość trywialne. Czy jest coś takiego jak elastyczne planowanie trasy?
z 70 pytań
Anuluj filtr

Tradycyjne oprogramowanie do planowania transportu działają w przedziale dziennym od 0:00 do 23:59 lub w przedziale tygodniowym od poniedziałku do niedzieli. Często jednak chcesz lub musisz załadować samochód dzień wcześniej, aby rozpocząć podróż w nocy lub wcześnie rano.

Piekarnie rozpoczynają dostawy przed północą i kończą je rano. Nie jest to ani tradycyjna codzienna dostawa, ani dostawa cotygodniowa. Wiele programów może ustawić takie harmonogramy za pomocą niezbyt sprytnych sztuczek.

Hej, północ nam nie straszna!

Nasz program do optymalizacji tras Tasha jest bardziej elastyczna. Zaplanuje każdą jazdę, niezależnie od tego, czy potrwa ona kilka dni, czy skończy się godzinę po północy.

Przy tym uwzględnia przepisy AETR. Nie tylko uwzględnia w planie obowiązkowe przerwy dla kierowcy, ale także monitoruje jego czas pracy w ciągu całego tygodnia — nawet jeśli jeździ na różnych trasach lub różnymi pojazdami.

Tasha wie, że długie trasy przekraczające północ nie dotyczą wyłącznie transportów dalekobieżnych ciężarówkami. Nasi klienci wyruszają w wielodniowe podróże również mniejszymi pojazdami i na stosunkowo krótkich trasach.

Na przykład sprzedawcy mebli lub dystrybutorzy materiałów marketingowych w sieciach handlowych – jeśli chcą wyruszyć w wielodniową trasę, Tasha wyznaczy optymalną trasę, zaplanuje obowiązkowe przerwy i będzie pilnować godzin spędzonych za kierownicą. Harmonogram nie resetuje się o północy, a samochody nie muszą wracać do zajezdni po nowe instrukcje na następny dzień.

Oczywiście to normalne, że samochody wracają do garażu. Jednak taki powrót nie zawsze jest pożądany.

Na przykład pojazd nie musi opuszczać bazy, jeśli kierowca mieszka bliżej początku trasy. Miejsce docelowe nie musi też mieć współrzędnych magazynu.

Nasi planiści tworzą trasy zgodnie z wytycznymi użytkownika.

Okna szeroko otwarte na potrzeby.

Dostosowuje się również do różnych czasów załadunku lub rozładunku u różnych klientów. Jeśli wiesz, że gdzieś samochód musi wykonać skomplikowany manewr cofania, a następnie poczekać, aż dany pracownik odłoży słuchawkę telefonu do znajomego, możesz zapisać dłuższy czas postoju i automatycznie go uwzględnić. Możesz też jednorazowo otworzyć lub zamknąć okno czasowe w zależności od rodzaju przewożonego ładunku.

Elastyczne planowanie trasy

Wiemy, jak indywidualne są potrzeby naszych klientów i jak bardzo warunki dostaw mogą się różnić w zależności od dnia i trasy. Uważamy, że ułatwienie indywidualnych ustawień planisty jest kluczowym warunkiem dokładnego planowania, minimalizacji kosztów transportu i popularności naszych programów.

Zaplanuj z nami trasę i obniż koszty w wielu obszarach

Oprogramowanie dla transportu polecane przez firmy

Daj nam znać

To nasza pomoc w Twoim transporcie

Nasze produkty

Działaj, oszczędzaj. Zarabiaj więcej.

    Natychmiast zajmiemy się Twoim zgłoszeniem.