Artykuł Optymalizacja dostaw z perspektywy zakładu mięsnego MP Krásno

Zaplanuj trasę w ułamek sekundy i poznaj koszty wysyłki każdej kiełbasy? To nowy standard dyspozytorów w zakładzie mięsnym MP Krásno.
z 19 pytań
Anuluj filtr

Ile kosztuje wysyłka do wybranego klienta lub określonego towaru, a co gdy jest on dostarczany różnymi samochodami i przewoźnikami oraz mieszany w magazynach cross-dockingowych?Optymalizacja dostaw i uzyskanie rzeczywistego przeglądu kosztów transportu jest tak samo konieczne, jak i trudne.

Firma MP Krásno to wołoski producent mięsa i przysmaków mięsnych, na które czeka 2000 klientów w Czechach, Słowacji, Polsce i na Węgrzech. Liczba tras to około stu..

Długa droga to wielkie wydatki. Potrzeba ustalnia kosztów sprawiła, że ​​MP Krásno szukało rozwiązania, które poradziłoby sobie z dużą liczbą różnych modeli cenowych, podziałem kosztów całkowitych na pozycje zamówienia lub cenami przeładunkowymi dla klientów indywidualnych.

MP Krásno początkowo korzystał z systemu logistycznego Planour  i ogólnie był z niego zadowolony. Chociaż Plantour działa dobrze w niektórych scenariuszach, wymagania MP Krásno dotyczące dostosowywania i raportowania napotkały barierę w zakresie jego możliwości. Zaproponowaliśmy nowe rozwiązanie w cenie, do której byli przyzwyczajeni i uruchomiliśmy je.

Optymalizacja dostaw – Tasha weszła do gry

W kalkulacji uwzględniono wszystkie pozycje, które składają się na cenę dostaw: dystrybucję pierwotną i wtórną, cross-docking, odbiór surowców i towarów, serwis pojazdów, koszty pracy i inne. Połączyliśmy program planowania Tasha z aplikacją do śledzenia pojazdów T-Cars, aby uzyskać dane na temat zaplanowanych i przebytych odległości. Wymyśliliśmy, jak przeliczyć zaplanowane trasy na faktycznie przewiezione towary.

Połączyliśmy naszą aplikację z systemem planowania finansowego firmy BNS i zaczęliśmy dostarczać mu dokładne dane z terenu. Każde zamówienie podzieliliśmy na trzy poziomy:

  1. poziom klienta (adres, na który dostarczany jest towar),
  2. poziom zamówienia (klient może zamawiać towar kilka razy dziennie)
  3. poziom przedmiotu zamówienia (np. 10 kg kiełbasek wiedeńskich).

Koszty można przeliczyć na każdym z tych poziomów. Ułatwiło to znalezienie dziur w przepływie pieniędzy z powodu nierealistycznych planów i ludzkich niepowodzeń. Gdy np. kierowca z samochodem pełnym kiełbasek zjeżdża z trasy po zakupy, dyspozytor rozpoznaje to i oblicza objazd (dokładnie) za niego.

Od zera do setki w ułamku sekundy

Proces planowania został również uproszczony i w dużej mierze zautomatyzowany poprzez wprowadzenie szablonów, które m.in. wspierały obsługę tych samych klientów przez tych samych kierowców.

Optymalizacja postojów na trasie trwa ułamek sekundy. Wystarczy, że zaznaczysz na mapie obszar, który ma obsługiwać trasa, adresy lokalnych klientów błyskawicznie wskoczą do kolejki. Obliczenie jest nieporównywalnie szybsze niż oryginalne rozwiązanie.

Zaawansowany edytor wydruków z łatwością stworzy specjalne wydruki dla kierowcy, portiera czy ekspedycji.

Optymalizacja dostaw na Słowacji, w Czechach, Węgrzech i Polsce

Jesteśmy dumni nie tylko z tempa kalkulacji. Wdrożeniem zarządzaliśmy przez pierwsze trzy miesiące 2020 roku. Stopniowo uruchamialiśmy aplikację dla Słowacji, Czech, Moraw, Węgier i wreszcie Polski.

Klient w dostosowanym do swoich potrzeb optymalizację trasy w systemie Tasha i otrzymał potężne narzędzie do optymalizacji dostaw, planowania i odpowiedniej analizy finansowej. Przyspieszył pracę dyspozytorów oraz wzmocnił kontrolę nad kierowcami i stanem ich tachometrów. Dzięki temu załadowane smakołyki docierają do klientów jeszcze świeższe niż wcześniej.

To nasza pomoc w Twoim transporcie

Nasze produkty