Analiza potrzeb i wydajności transportowej
W drodze analizy, odkrywamy potencjał optymalizacji Twojej floty, pomożemy wskazać optymalną liczbę i lokalizację centrów dystrybucyjnych, optymalny profil floty pojazdów, możliwości redukcji liczby tras, pojazdów i kilometrów.
Pomożemy Ci zaoszczędzić pieniądze!
Komu potrzebna jest analiza?
Wszystkim, którzy szukają odpowiedzi na kluczowe pytania.
Rodzaje analizy dystrybucji
Analiza potencjału optymalizacji tras dostaw i odbioru
Typowe pytania:
- Czy pojazdy realizują najlepsze z możliwych tras?
- Czy planujemy trasy według właściwych kryteriów?
- Którzy klienci generują najwyższe koszty?
- Czy możemy ograniczyć liczbę kilometrów, tras, pojazdów, kierowców?
Rozwiązanie:
Dokładnie zbadamy obszary, w których możliwa jest poprawa efektywności (i uzyskanie oszczędności): strukturę sieci dystrybucyji, alokacja klientów do centrów dystrybucyjnych aż po potencjał optymalizacji tras dystrybucji.
Analiza wydajności sieci dystrybucji
Typowe pytania:
- Czy nasze centra dystrybucji są zlokalizowane tam, gdzie powinny?
- Czy i ile zaoszczędzimy zmieniając lokalizacje lub relokując? Które i gdzie?
- Czy możemy ograniczyć liczbę magazynów?
- Gdzie zlokalizować nowy magazyn?
- Inwestować we własne czy wynająć?
- Jak optymalnie alokować klientów do poszczególnych centrów dystrybucji?
Rozwiązanie:
Poszukujemy odpowiedzi analizując strukturę dostaw, odbiorów, lokalizacje centrów dystrybucyjnych, wymagania Twoich klientów, dostępnych wariantach transportowych oraz historycznej.
Przebieg analiz
- Omówimy Twoje potrzeby i oczekiwania względem analizy. Uzgodnimy, czego dokładnie chcesz się dowiedzieć i w jakiej formie chciałbyś otrzymać wyniki i raport.
- Dalszy proces, zależeć będzie od zakresu i jakości danych, którymi Państwo dysponują (adresy/ pozycje GPS Państwa magazynów oraz klientów, informacje o przebiegu tras, okna czasowe dostaw, specyficzne wymagania logistyczne, struktura floty itp.).
- Następnie, przetwarzamy otrzymane dane wg ustaleń, opracowujemy wstępne wyniki i konsultujemy niezbędne korekty.
- Finalne wyniki i analizę porównawczą scenariuszy, opracujemy zgodnie z Państwa sugestiami.
- Wyniki przekażemy w uzgodnionych formatach (np. dane w plikach .xls, xml, pdf, wizualizacje tras i rejonów na mapach.) według Państwa życzenia.
- Na koniec, potwierdzamy wykonanie usługi i rozliczamy fakturę.
Dlaczego analizować?
Doświadczenia naszych Klientów pokazują, że analiza pozwala ograniczyć koszty transportu średnio o 15%. W zależności od wielkości firmy i skali wydatków na transport, może to oznaczać oszczędności rzędu setek tysięcy lub milionów złotych.
Obiektywne spojrzenie na ograniczenia i potencjał efektywności transportu, jest podstawowym warunkiem uzyskania przewagi konkurencyjnej.
Dla firm stojących w obliczu zmieniających się wymagań klientów (w zakresie realizacji dostaw), rozwiązaniem jest Solvertech Tasha, profesjonalna aplikacja do optymalizacji tras dostaw.
Jeśli jednak Twoje pojazdy realizują stałe, powtarzalne trasy a harmonogram dostaw nie zmienia się zbyt często (np. jak w przypadku piekarni), warto wykonać analizę możliwości transportowych w formie jednorazowej usługi.
Analizę można wykonać od razu, bez inwestycji w oprogramowanie i szkolenia pracowników. Doświadczeni konsultanci dostarczą Ci odpowiednich i obiektywnych informacji o aktualnej sytuacji, potencjale floty (do obsłużenia większej liczby zamówień) czy możliwościach oszczędności. Wyniki będą również zawierać propozycje konkretnych sposobów raportowania w przyszłości.
Błyskawiczne wykrywanie mocnych i słabych stron.
Konstruktywne propozycje działań sprawdzonych w praktyce.
Szybkie rozwiązanie przy niskich wymaganiach dla Twoich pracowników.
Szybka aktualizacja wniosków w przypadku zmiany warunków.
Cena
Cena zależy od konkretnego zlecenia, ilości i jakości danych, liczby centrów dystrybucyjnych i pojazdów, rodzaju i częstotliwości dostaw oraz innych parametrów. Z przyjemnością wycenimy usługę indywidualnie dla Ciebie, po omówieniu szczegółów zadania.
Skontaktuj się z nami!
Zwiększyliśmy wydajność sieci dystrybucyjnych do wielu firm w Czechach, Polsce i na Słowacji.
Jak zamówić analizę?
To proste..:
- Umówmy się na spotkanie online.
- Omówimy przykładowe wyniki analiz.
- Uzgodnimy procedurę i oczekiwania, wycenimy usługę.
- Odpowiemy na wszystkie pytania.
- Podpiszemy prostą umowę/zlecenie.
- I bierzemy się do pracy!
Czy masz pytania?
Zadzwoń pod numer 536 120 141 lub skorzystaj z czatu.