Studium przypadku
Wiemy, jak łatwo sprawdzić rzeczywisty koszt wysyłki!
Przyjrzyjmy się przypadkowi, w którym nasz program pomógł tradycyjnej czeskiej firmie ustalić dokładną cenę transportu. A może nawet każdego kilograma produktu.
miesięce od rozpoczęcia projektu do wdrożenia
PLN za przewóz kilograma boczku (a także inne dokładne dane)
tańsze dostawy dzięki nowym danym i narzędziom
miliona złotych zaoszczędzonych rocznie
To, czego doświadczyło Krásno, możesz doświadczyć i Ty! Przejście na nowy system jest płynne, nie płacisz za wdrożenie.
Umówmy się na spotkanie!MP Krásno
Czeska gwiazda na wędliniarskim niebie
Rodzinna firma MP Krásno, a. s., z tradycją sięgającą 1855 roku, zaopatruje szereg sieci handlowych i detalicznych w Czechach, Słowacji, Węgrzech i Polsce. Aby nadal nadążać za duchem czasu i konkurencją, firma wie, że nie może opierać się innowacjom, dlatego też nieustannie udoskonala zarządzanie firmą.
5
największy producent mięsa w Republice Czeskiej
345 mln
złotych obrotu
100+
własnych pojazdów
100%
presji na innowacje
Punkty wyjścia
- Używany system planowania tras nie spełnia oczekiwań.
- Brak alokacji kosztów transportu na klienta i produkt.
- Brak kontroli zachowania kierowców.
- Rzeczywiste koszty transportu są jedynie szacowane.
- Brak danych do świadomego zarządzania ruchem.
Korzyści ze zmiany
- Szczegółowe koszty rozbijane są na podstawie niezbędnych parametrów.
- Można symulować efektywność różnych środków transportu i sytuacji.
- Zaangażowanie transportu zewnętrznego sprawia, że dostawy są tańsze.
- Straty spowodowane przez kierowców można oszacować.
- Pozycja klienta w ustalaniu cen jest wzmocniona.
Dokładna analiza wymaga czasu
Nie wyciągamy wniosków z niepełnych, przypadkowych lub nieistotnych danych.
Wrzesień 2018
Rozpoczynamy od szczegółowej analizy potrzeb i efektywności transportu.
Listopad 2018
Wprowadzamy nowy system planowania i łączymy go z narzędziami monitorującymi. Systematycznie zbieramy wybrane dane.
Grudzień 2018
Gotowa jest szczegółowa analiza potrzeb i efektywności transportu.
Styczeń 2019
Utworzono połączenie danych SAP/BNS między aplikacją do planowania Solvertech Tasha a wewnętrznym systemem ERP.
Luty 2019
Tasha planuje pierwsze trasy dostaw na Słowacji.
Marzec 2019
Tasha planuje cały transport na terenie Czech, Słowacji, Polski i Węgier.
Kwiecień 2019
Tasha łączy się z systemami śledzenia pojazdów. Możemy porównać plan z rzeczywistą wydajnością.
Czerwiec 2019
Porównujemy koszty transportu własnego i obcego. Jesteśmy w stanie wybrać bardziej opłacalne rozwiązanie.
Klient analizuje wyniki
i chce wiedzieć więcej!
Pracujemy dalej.
Październik 2019
Znamy dokładne koszty transportu na klienta i na kilogram towaru zgodnie z planem.
Marzec 2020
Zaczynamy używać GPS-u do pomiaru rzeczywistego dystansu przejechanego przez kierowców i czasu spędzonego na trasie. Dostajemy rzeczywiste koszty transportu.
Listopad 2020
Posiadamy monitoring dziennego zużycia paliwa na kierowcę i pojazd. Bardziej precyzyjne dane.
Luty 2022
Dalsze udoskonalanie systemu. Planujemy dokładne godziny odjazdu pojazdów pod automatyczną bramę. Eliminujemy zamówienia papierowe i opóźnienia przy szlabanie.
Zaskakujące odkrycia
Straty są niepokojąco duże
Główną przyczyną są sytuacje awaryjne na drodze. Kolejna część przypadków trafia na konto kierowców, którzy zapominają o zatankowaniu na czas i szukają dystrybutora, z drobiazgami na pace. Teraz klient może interweniować.
+ 3%
dodatkowych przejazdów w stosunku do planu
+ 20 500km/rok
dodatkowy przebieg w stosunku do planu
+ 49 500PLN/rok
więcej kosztów w stosunku do planu
Określenie minimalnej opłacalnej wielkości zamówienia i częstotliwości wysyłek.
Planiści mają możliwość zaawansowanej symulacji tras. Będą wiedzieć, gdzie najlepiej wysłać własne samochody, zewnętrznego przewoźnika lub wyspecjalizowanych, konkurencyjnych producentów wędlin. Mogą eksperymentować z parametrami i porównywać alternatywy. Każdy klient może podjąć decyzję, czy:
- zmniejszy częstotliwość dostaw,
- zwiększyć minimalną wartość zamówienia,
- zwiększyć cenę towarów,
- zamówić tańszą wysyłkę zewnętrzną
- anulować zamówienie
Rozpoznanie rzeczywistego wpływu wzrostu cen paliw na ceny produktów
Gwałtowne wahania cen paliw po wybuchu wojny w Ukrainie stały się pretekstem do podniesienia cen produktów, które klient kupował w celu uzupełnienia swoich zapasów. Nasze analizy wykazały, że rzeczywisty wpływ cen paliw na ceny produktów jest znacznie mniejszy niż deklarują producenci. Klientowi dano możliwość skalkulowania rzeczywistych cen i zakwestionowania wygórowanych cen.
Jak działa nowy system?
Dzień przed dostawą: planowanie
- Planista optymalizuje dystrybucję zleceń i przebieg trasy.
- Wysyła powiadomienia KAM do kierowców, kiedy i dokąd pojadą.
Dzień dostawy: wykonanie
- Kierowcy ładują towary zgodnie z planem i wyruszają w trasę.
- System sprawdza i rejestruje czas wyjazdu, kolejność i czas rozładunku, pozycję pojazdu i jego położenie w stosunku do planu.
Dzień później: kontrola
- Pobieramy dane dotyczące lokalizacji pojazdów i tankowania, rejestrujemy rzeczywistą odległość pokonaną na trasie oraz czas podróży.
- Rzeczywiste koszty transportu obliczamy na podstawie faktycznie przejechanej odległości.
- Porównujemy planowaną i rzeczywistą wagę oraz ilość dostarczonego towaru.
- Generujemy raporty zarządcze.
Koniec zgadywania!
Klient zna koszt wysyłki każdego kilograma produktu. Potrafi obliczyć rentowność trasy, zamówienia i klienta.
„Nasza współpraca z Solvertech otworzyła przed nami nowe możliwości i pomogła nam wzmocnić naszą pozycję na rynku. Dzięki innowacjom możemy nadal robić to, co robimy najlepiej - dostarczać najlepsze dania kuchni wołoskiej na stoły naszych klientów”.
Karel Pilčík
właściciel MP Krásno, a. s.