Zlecenie transportowe zawiera zestaw informacji o tym, co, kiedy, gdzie i w jaki sposób będzie transportowane. Na ich podstawie należy wywnioskować, kiedy i na jaki samochód przesyłka zostanie załadowana, którędy samochód będzie z nią podróżował i wiele innych faktów, które decydują o tym, czy podróż jest opłacalna.
Dlatego też transport nie jest już planowany przez dyspozytorów z podkładką w ręku i telefonem przy uchu, ale przez osoby wyposażone w zaawansowane programy do planowania połączone z komputerami pokładowymi oraz osoby, które oceniają i fakturują przejazdy.
Wydaje się, że to, co można przyspieszyć, zostało już przyspieszone przez systemy obliczeniowe. Automatyzacja sprawiła, że pionierzy z Amazona wyprzedzili konwencjonalne firmy, które również chciały, a teraz mogą, znacznie skrócić czas i koszty wysyłki.
Jednak presja na dalsze przyspieszenie nie maleje. Wynika to z konkurencji ze strony przewoźników i zmian w zachowaniach zakupowych na korzyść zakupów online, jeśli mówimy tylko o konsumentach. Konkurencja zmusza również e-sklepy do szybszego dostarczania towarów, najlepiej natychmiast.
Czas dostawy zależy od rodzaju ładunku, odległości dostawy i jakości sieci drogowej. Ma na niego jednak również wpływ sposób przetwarzania dokumentacji, znalezienie najkrótszej trasy, wybór odpowiedniego pojazdu, znalezienie dostępnego pojazdu, dostępność siły roboczej do prowadzenia pojazdu i całej operacji oraz wiele innych okoliczności.
Zaawansowane systemy planowania tras i optymalizacji dystrybucji przejmują większość zadań i rozwiązują je szybciej i bardziej niezawodnie niż dyspozytorzy na żywo. Ponadto śledzą wyniki, wiedzą, ile czasu potrzeba na transport dziś, jutro, o określonych porach dnia lub porach roku. Ta informacja zwrotna pomaga im z wyprzedzeniem zarządzać wydajnością, akceptować lub odrzucać zamówienia, rozważać zatrudnienie zewnętrznych przewoźników lub zakup nowych samochodów.
Jeśli posiadasz własną flotę i dobrą aplikację do planowania tras, możesz łatwo określić najlepszą trasę, odpowiedni pojazd oraz czas załadunku i rozładunku.
Jeśli nie posiadamy własnych samochodów, wszystko będzie zależało od odpowiedniego wyboru zewnętrznego przewoźnika. Jednak właściciele flot firmowych również muszą kalkulować, bo nie zawsze przewóz własnym pojazdem jest szybszy i tańszy. Inspirację opartą na danych zapewni ci zewnętrzna analiza potrzeb transportowych lub sieci dystrybucyjnej.
Sami klienci torpedują starannie przygotowane plany. Dlatego jedną z najważniejszych rzeczy, które można zrobić, aby przyspieszyć swoje operacje, jest staranne skonfigurowanie systemu komunikacji. Tylko solidna obsługa klienta może skutecznie przekazywać informacje, odpowiadać na prośby klientów i zapobiegać zamieszaniu, opóźnieniom i utraconym zyskom.Może w tym pomóc odpowiednia aplikacja mobilna dla dyspozytorów i kierowców.
Ile zaoszczędzisz, jeśli zastosujesz się do naszych porad? Kilka procent kosztów. Czy to nie jest warte pracy?
Transport nie jest tani, a każdy jeden procent oznacza dużo pieniędzy. Zaawansowane planowanie trasy nie tylko oszczędza pieniądze, ale także czas, dobre samopoczucie i możliwości dyspozytorów, którzy zarządzają ruchem.
Dobrą wiadomością jest to, że zwrot z inwestycji w optymalizację jest bardzo szybki. Naprawdę trudno jest stracić na nich pieniądze!
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej jak przyspieszyć obsługę zamówień przeczytaj nasze artykuły:
Skuteczne oprogramowanie do planowania dystrybucji, transportu i matematycznej optymalizacji tras dla dostaw i odbiorów (w horyzoncie jednego lub wielu dni).
Moduł komunikacyjny Tashy łączy dyspozytora z kierowcą, przyspiesza nawigację i przepływ informacji.
Planowanie i optymalizacja tras online. Jako API wspiera działanie Twoich systemów informatycznych, ERP, WMS, TMS, czy e-sklepów.
Optymalizacja dystrybucji bardzo dużej ilości zamówień z jednego centrum dystrybucyjnego. Solidna aplikacja internetowa o najwyższej wydajności. Unikalne rozwiązanie dla przewoźników, operatorów logistycznych i firm sprzedażowych wymagających ciągłego planowania i bardzo krótkiego czasu realizacji dostaw.