Studium przypadku Sieć sklepów detalicznych – Hruška
Sieć sklepów detalicznych Hruška spol. s r.o. to największa sieć detaliczna w Czechach z rocznym obrotem 9 miliardów CZK, ponad 640 sklepami, które zaopatruje flota ponad 100 pojazdów.

Sieć sklepów detalicznych Hruška spol. s r.o. to największa sieć detaliczna w Czechach z rocznym obrotem 9 miliardów CZK, ponad 640 sklepami, które zaopatruje flota ponad 100 pojazdów.
„W przypadku zarządzania większą liczbą pojazdów, ważnym czynnikiem staje się odciążenie dyspozytora, który pod presją czasu, musi podejmować decyzje, ile palet zaplanować, do którego pojazdu aby zrealizować wszystkie dostawy, co wymaga przeanalizowania wielu wariantów, dodania lub przesunięcia zamówień i przewidywania jak wpłynie to na wykorzystanie pozostałych pojazdów. Nie możemy wielokrotnie lądować pojazdów, więc robi to za nas system ”.
Sytuacja przed wdrożeniem:
Oczekiwania względem Tasha:
Rozwiązanie:
Wynik:
Oszczędności
Magazyn | Okres | Oszczędności % | Oszczędności Kč |
---|---|---|---|
Magazyn 1 | 3 lata | 3,80 % | 1 mln. |
Magazyn 2 | 2,5 roku | 6 % | 0,7 mln. |
Magazyn 3 | 1,5 roku | 5,2 % |