Studium przypadku Rohlik.cz – Dostawy tego samego dnia

Jak system do optymalizacji umożliwił obsługę 10 razy większej liczby zamówień i zaoszczędził dodatkowe dwie godziny na realizacje wysyłek?

z 0 pytań
Anuluj filtr

Rohlík.cz to wiodący internetowy sklep spożywczy założony przez Tomáša Čupr w 2014 roku. Zaczynał działalność w Pradze i Brnie, dziś działa w innych miastach na terenie Czech oraz Wiedniu i Budapeszcie.

Sytuacja przed wdrożeniem:

  • Dwóch dyspozytorów
  • Skomplikowane ręczne planowanie
  • 1500 zamówień dziennie
  • 5-6 zamówień podczas jednej trasy

Oczekiwania przed wdrożeniem systemu:

  • Zautomatyzowanie procesu planowania
  • Poprawa efektywności tras
  • Usprawnienia zarządzania operacjami w magazynie
  • Optymalizacji liczby pojazdów dle realizacji dostaw

Wyniki:

  • 13,000 zamówień dziennie – w samej Pradze oraz 7,000 w innych lokalizacjach
  • Brak dyspozytorów dedykowanych do planowania tras
  • Wydajne, zoptymalizowane trasy (średnio 15 zamówień na maksymalnie 3-godzinne trasy)
  • Zdecydowanie krótszy czasu obsługi zamówień
  • Optymalne wykorzystanie floty pojazdów
  • Brak ograniczeń systemowych dotyczących liczby przetwarzanych zamówień
  • Zwiększenie ilości zamówień dostarczanych na czas